By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Energetika.meEnergetika.me
Aa
  • Električna energija
    Električna energijaShow More
    Bulatović: Crna Gora regionalni lider u razvoju koncepta prozumjera
    2 months ago
    U Kini geolozi otkrili „beskonačan“ izvor energije
    2 months ago
    Korak bliže beskonačnoj energiji – francuski naučnici postavili novi fuzioni rekord
    3 months ago
    Solcast: 2024. odlična za solare u istočnoj Evropi
    4 months ago
    Struje neće faliti, cijena će zavisiti od rezultata poslovanja EPCG
    4 months ago
  • Nafta i gas
    Nafta i gasShow More
    Evropska unija planira finansiranje LNG projekata kako bi se smanjila cijena energenata
    3 months ago
    Izgradnja gasovoda Sjeverna Makedonija – Grčka počinje na proljeće
    4 months ago
    Tramp vraća fosilna goriva u prvi plan: Bušimo, bejbi, bušimo
    4 months ago
    Rezerve gasa u Crnom moru mogu transformisati energetsko tržište EUusljed tenzija sa Rusijom
    4 months ago
    Slovačka i Ukrajina na ivici energetskog sukoba
    4 months ago
  • OIE
    OIEShow More
    Njemačka predvodi Evropu u broju instaliranih vjetroturbina
    3 months ago
    Hrvatska uz auto-put gradi četiri solarne elektrane
    3 months ago
    Solarna elektrana Rudine priključuje se na prenosni sistem
    3 months ago
    Turska prelazi na slolarnu energiju
    3 months ago
    Pametni sistem sjenčenja zgrade ne troši energiju, a inspirisan je šišarkama
    4 months ago
  • Kompanije
    KompanijeShow More
    Bulatović: Crna Gora regionalni lider u razvoju koncepta prozumjera
    2 months ago
    Bulatović na trećoj međunarodnoj konferenciji „Balkan solar summit“ u Banjaluci
    3 months ago
    EPCG dodatnim popustima anulira predviđeno povećanje računa za struju
    4 months ago
    Struje neće faliti, cijena će zavisiti od rezultata poslovanja EPCG
    4 months ago
    Za izmještanje korita Ćehotine 19,6 miliona eura
    4 months ago
  • Intervju
    IntervjuShow More
    Drašković: Crna Gora je važna tranzitna tačka u elektroenergetskoj mreži regiona
    4 months ago
    Đukanović: Do kraja godine raspisaćemo tender za za nabavku baterijskih sistema
    5 months ago
    ESG postaje dio poslovnih strategija
    5 months ago
    Finansijski izvještaj EPCG najbolji u istoriji
    1 year ago
    Struju kupiti sad, ne čekati posljednji momenat kad cijene budu visoke
    1 year ago
  • Auto
    AutoShow More
    Električna baterija ili vodonik – šta je pogon budućnosti?
    4 months ago
    Subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila skoro milion eura
    4 months ago
    Višak litijuma na tržištima signalizuje niže cijene u idućim godinama
    5 months ago
    Koliko struje potroši prosječno električno vozilo
    1 year ago
    Trgovina električnim automobilima u EU nastavlja da raste
    2 years ago
  • Tech
    TechShow More
    Višak litijuma na tržištima signalizuje niže cijene u idućim godinama
    5 months ago
    Prvi solarni reaktor uskoro kreće da proizvodi zeleni vodonik
    1 year ago
    Otvorena fabrika za proizvodnju litijuma u Njemačkoj – prva takve vrste u Evropi
    1 year ago
    Zaboravite na klimu: Ovaj keramički materijal hladi zgrade prirodnim putem
    2 years ago
    Evropu će 2035. energijom snabdijevati ogromna svemirska solarna farma
    2 years ago
Reading: Baterije budućnosti treba da se sastoje od elemenata koji su na dohvat ruke
Share
Aa
Energetika.meEnergetika.me
Search
  • Električna energija
  • Nafta i gas
  • OIE
  • Kompanije
  • Intervju
  • Auto
  • Tech
Follow US
  • Advertise
© energetika.me. All Rights Reserved.
Električna energijaOIE

Baterije budućnosti treba da se sastoje od elemenata koji su na dohvat ruke

energetika
Last updated: 2023/09/24 at 7:35 PM
energetika 2 years ago
Share
SHARE

Naučnici širom sveta intenzivno rade na snažnijim baterijama. Traže se rešenja koja ne bi obavezno uključivala retke metale kao što su kobalt, nikl, mangan i litijum. Baterija sutrašnjice treba da se zasniva na nekritičnim, uobičajenim elementima kao što su natrijum, magnezijum, kalcijum ili aluminijum, uveren je hemičar Maksimilijan Fičner iz laboratorije u Ulmu.

Istraživački klaster u Ulmu, Karlsrueu i Gisenu sa 120 naučnika, najveći je klaster te vrste u Evropi. Baterija sutrašnjice treba da se zasniva na nekritičnim, uobičajenim elementima kao što su natrijum, magnezijum, kalcijum ili aluminijum, uveren je hemičar Maksimilijan Fihtner iz laboratorije u Ulmu.

„Pošto potražnja rapidno raste, moramo tehnologiju postaviti na širu materijalnu bazu kako ne bi bilo uskih grla u proizvodnji“, naglašava Fihtner.

Fokus je na pitanjima kao što su ekološki otisak, životni vek, troškovi proizvodnje i efikasnost novih tehnologija. Prema Fihtneru, natrijum-jonska baterija trenutno ima najbolje šanse za „zlatnu budućnost“. Snažana je skoro kao litijum-jonska baterija, kaže on, ali je bolja u drugim oblastima.

„Natrijum-jonska baterija ima prednost što se za nju ne koriste kritične sirovine, ima bolja svojstva na niskim temperaturama i može se brzo puniti“, kaže istraživač i predviđa da će baterije u budućnosti postati još moćnije i jeftinije.

Istraživački klaster na Univerzitetu u Ulmu nije jedini koji se bavi budućnošću baterija. Proizvođači iz privatnog sektora i javne laboratorije takođe vredno rade na pronalaženju novih rešenja.

„Verujem da je, posebno u početnim fazama, kada su mnoge stvari još uvek veoma neizvesne, važno pratiti lance snabdevanja, sirovine i tako identifikovati potencijal različitih opcija“, kaže naučnica Anegret Stephan sa Fraunhofer ISI instituta u Karlsrueu.

Postoji veliki potencijal za budućnost baterija

Stephan i njen tim objavili su novu studiju o budućnosti alternativnih tehnologija baterija. Njihov rad jasno pokazuje da postoji veliki potencijal u alternativnim tehnologijama baterija, ali je neophodan njihov dalji razvoj.

Noviji tipovi baterija i dalje imaju manju gustinu energije i još nisu toliko tehnološki zrele kao litijum-jonske verzije koje se uglavnom koriste u električnim automobilima.

Kada je u pitanju izbor baterije za električne automobile, važno je nekoliko karakteristika, kao što je odnos njenog kapaciteta prema težini i gustini. Manji i lakši akumulatori su stoga poželjniji jer smanjuju težinu vozila i time omogućavaju bolje performanse.

„Naša studija pokazuje da neke alternativne tehnologije baterija imaju veliki potencijal, na primer za niže troškove ili veću održivost, ali nemaju isti opseg primene kao litijum-jonske baterije“, kaže Stephan. Stoga ona veruje da će litijum-jonske baterije nastaviti da dominiraju tržištem. Međutim, oni bi postepeno mogli biti zamenjeni alternativama u određenim oblastima.

Prema studiji, nove vrste baterija postaju sve efikasnije i mogle bi jednog dana čak i premašiti energetsku gustinu litijum-jonskih varijanti, sve sa nekritičnim resursima. „Na primer, u bliskoj budućnosti natrijum-jonske baterije mogu se sve više koristiti u malim automobilima ili litijum-sumporne baterije u manjim električnim avionima i natrijum-sumporne ili cink-jonske baterije u stacionarnim aplikacijama.”

Pre svega, Stephan poziva donosioce političkih odluka da ulože više napora u istraživanje i razvoj u Nemačkoj i EU. Istraživači se slažu da je tehnologija baterija od suštinskog značaja za Nemačku kako bi održala korak sa globalnom konkurencijom kao tehnološka moćna sila.

Izvor: tportal

You Might Also Like

Bulatović: Crna Gora regionalni lider u razvoju koncepta prozumjera

U Kini geolozi otkrili „beskonačan“ izvor energije

Njemačka predvodi Evropu u broju instaliranih vjetroturbina

Hrvatska uz auto-put gradi četiri solarne elektrane

Korak bliže beskonačnoj energiji – francuski naučnici postavili novi fuzioni rekord

TAGGED: baterije, litijum
energetika September 24, 2023 September 24, 2023
Share This Article
Facebook Twitter Email Print
Previous Article Gorivo postaje luksuz: Od utorka novo poskupljenje naftnih derivata
Next Article Ovo je 10 najvećih nuklearnih elektrana na svijetu
Leave a comment

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.