By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Energetika.meEnergetika.me
Aa
  • Električna energija
    Električna energijaShow More
    Bulatović: Crna Gora regionalni lider u razvoju koncepta prozumjera
    2 months ago
    U Kini geolozi otkrili „beskonačan“ izvor energije
    2 months ago
    Korak bliže beskonačnoj energiji – francuski naučnici postavili novi fuzioni rekord
    3 months ago
    Solcast: 2024. odlična za solare u istočnoj Evropi
    4 months ago
    Struje neće faliti, cijena će zavisiti od rezultata poslovanja EPCG
    4 months ago
  • Nafta i gas
    Nafta i gasShow More
    Evropska unija planira finansiranje LNG projekata kako bi se smanjila cijena energenata
    3 months ago
    Izgradnja gasovoda Sjeverna Makedonija – Grčka počinje na proljeće
    4 months ago
    Tramp vraća fosilna goriva u prvi plan: Bušimo, bejbi, bušimo
    4 months ago
    Rezerve gasa u Crnom moru mogu transformisati energetsko tržište EUusljed tenzija sa Rusijom
    4 months ago
    Slovačka i Ukrajina na ivici energetskog sukoba
    4 months ago
  • OIE
    OIEShow More
    Njemačka predvodi Evropu u broju instaliranih vjetroturbina
    3 months ago
    Hrvatska uz auto-put gradi četiri solarne elektrane
    3 months ago
    Solarna elektrana Rudine priključuje se na prenosni sistem
    3 months ago
    Turska prelazi na slolarnu energiju
    3 months ago
    Pametni sistem sjenčenja zgrade ne troši energiju, a inspirisan je šišarkama
    4 months ago
  • Kompanije
    KompanijeShow More
    Bulatović: Crna Gora regionalni lider u razvoju koncepta prozumjera
    2 months ago
    Bulatović na trećoj međunarodnoj konferenciji „Balkan solar summit“ u Banjaluci
    3 months ago
    EPCG dodatnim popustima anulira predviđeno povećanje računa za struju
    4 months ago
    Struje neće faliti, cijena će zavisiti od rezultata poslovanja EPCG
    4 months ago
    Za izmještanje korita Ćehotine 19,6 miliona eura
    4 months ago
  • Intervju
    IntervjuShow More
    Drašković: Crna Gora je važna tranzitna tačka u elektroenergetskoj mreži regiona
    4 months ago
    Đukanović: Do kraja godine raspisaćemo tender za za nabavku baterijskih sistema
    5 months ago
    ESG postaje dio poslovnih strategija
    5 months ago
    Finansijski izvještaj EPCG najbolji u istoriji
    1 year ago
    Struju kupiti sad, ne čekati posljednji momenat kad cijene budu visoke
    1 year ago
  • Auto
    AutoShow More
    Električna baterija ili vodonik – šta je pogon budućnosti?
    4 months ago
    Subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila skoro milion eura
    4 months ago
    Višak litijuma na tržištima signalizuje niže cijene u idućim godinama
    5 months ago
    Koliko struje potroši prosječno električno vozilo
    1 year ago
    Trgovina električnim automobilima u EU nastavlja da raste
    2 years ago
  • Tech
    TechShow More
    Višak litijuma na tržištima signalizuje niže cijene u idućim godinama
    5 months ago
    Prvi solarni reaktor uskoro kreće da proizvodi zeleni vodonik
    1 year ago
    Otvorena fabrika za proizvodnju litijuma u Njemačkoj – prva takve vrste u Evropi
    1 year ago
    Zaboravite na klimu: Ovaj keramički materijal hladi zgrade prirodnim putem
    2 years ago
    Evropu će 2035. energijom snabdijevati ogromna svemirska solarna farma
    2 years ago
Reading: Električna vozila kao nova mogućnost za praktičnu saradnju Kine i Crne Gore
Share
Aa
Energetika.meEnergetika.me
Search
  • Električna energija
  • Nafta i gas
  • OIE
  • Kompanije
  • Intervju
  • Auto
  • Tech
Follow US
  • Advertise
© energetika.me. All Rights Reserved.
Auto

Električna vozila kao nova mogućnost za praktičnu saradnju Kine i Crne Gore

energetika
Last updated: 2023/09/25 at 6:12 AM
energetika 2 years ago
Share
SHARE

(Autorski tekst Nj.E. ambasadora Fan Kun-a)

Početkom septembra u Njemačkoj održan je Međunarodni salon automobila u Minhenu, poznat kao „Olimpijada” svjetske automobilske industrije. Poznati kineski brendovi novih energetskih vozila, kao što su SAIC MOTOR i BYD učestvovali su na sajmu, prikazujući najnaprednija rješenja za smart putovanja i postajući „nova snaga“ na minhenskom sajmu automobila. Posljednjih godina, industrija novih energetskih vozila u Kini se veoma brzo razvijala. Kineska proizvodnja i prodaja električnih automobila zauzima prvo mjestu u svijetu već osam godina zaredom. Prema izvještaju „Global Electric Vehicle Outlook 2023“ koji je objavila Međunarodna agencija za energiju (IEA), globalna proizvodnja i prodaja u 2022. godini premašila je brojku od 10 miliona vozila, od čega je 7 miliona vozila upravo kineske proizvodnje. U prvih osam mjeseci ove godine, Kina je izvezla 727.000 električnih automobila, što je povećanje od 1,6 puta u odnosu na prethodnu godinu. Istovremeno, kineski materijali za električne baterije i primjena nove tehnologije nastavljaju da ostvaruju proboj na tržišu, a relevantni prateći objekti za potrebe električnih vozila nastavljaju da se usavršavaju. Do kraja 2022. godine, Kina je izgradila ukupno 5,21 milion punjača i 1.973 stanice za zamjenu baterija, formirajući tako najveću svjetsku mrežu za punjenje i zamjenu.

Kineska nova energetska vozila osvojila su naklonost evropskog tržišta svojim inovativnim tehnologijama, konceptima usluga i odličnim kvalitetom. Počevši od 2021. godine, Evropa predstavlja jednu od glavnih destinacija za izvoz kineskih električnih automobila. Belgija, Ujedinjeno Kraljevstvo i Slovenija su u 2022. godini bile prve tri zemlje u Evropi po uvozu kineskih električnih vozila, sa 198.000, 109.000 i 47.000 primjeraka vozila respektivno. Udio novih energetskih vozila proizvedenih u Kini na evropskom tržištu porastao je sa 0,5% u 2019. godini na oko 8% trenutno. U prvoj polovini ove godine, prodaja električnih vozila proizvedenih u Kini dostigla je 160.000 primjeraka u zemljama zapadne Evrope, od čega je više od 75% vozila od proizvođača Morris Garages iz SAIC MOTOR-a. Trenutno, kompanija SAIC MG je prisutna u 28 evropskih zemalja, uključujući i Crnu Goru i izgradila je više od 830 prodajnih objekata, dok njena prodaja i učešće na tržištu rastu iz dana u dan. Kompanija BYD, još jedan poznati kineski proizvođač novih energetskih vozila, aktivna je na tržištu 15 evropskih zemalja, uključujući Ujedinjeno Kraljevstvo, Njemačku, Francusku, Italiju i Španiju i otvorila je više od 140 svojih prodajnih salona širom Evrope. Kineska nova energetska vozila odlikuje visoka tehnologija, širok spektar proizvoda i visoke performanse, zbog čega postaju izbor sve većeg broja evropskih kupaca.

Istovremeno, kineske baterije za napajanje i njihova prateća oprema, kao i smart tehnologija vožnje takođe su široko prepoznati od strane evropskih automobilskih kompanija. Kineski proizvođač električnih baterija CATL potpisao je 2021. godine sa njemačkom lokalnom vladom investicioni ugovor vrijedan 240 miliona eura i puštena je u rad fabrika baterija za električna vozila u Njemačkoj, sa proizvodnim kapacitetom od 14 gigavata. CATL je 2022. godine najavio izgradnju fabrike u Mađarskoj, koja će postati vodeća fabrika baterija sa najvećim proizvodnim kapacitetom u Evropi. Baterijske ćelije i moduli koje proizvodi CATL isporučuju se mnogim evropskim automobilskim kompanijama, kao što su BMW i Volkswagen. Što se tiče smart tehnologije vožnje, pametni kokpit, interakcija čovjeka i računara i automatska vožnja postali su standardne konfiguracije za nova energetska vozila u Kini. Ovakva vozila postala su još jedan važan smart element integrisan u svakodnevni život ljudi u ovom vremenu napredne tehnologije. Nedavno je kompanija XPENG, prepoznata kao kineska „nova snaga u oblasti proizvodnje automobila“, a koju naročito karakterišu vozila sa smart tehnologijom, postigla dugoročno strateško partnerstvo sa njemačkom Volkswagen grupom i ojačaće međusobnu saradnju u softverskoj tehnologiji i lancu snabdijevanja u budućnosti.

Crna Gora je prva u svijetu ustavom definisana ekološka država. Promocija i popularizacija novih električnih vozila pomoći će Crnoj Gori da se što prije integriše u evropsku zelenu politiku na njenom putu pristupanja Evropskoj uniji, kao i da ubrza sami tempo sticanja članstva. Crna Gora posjeduje određene temelje u primjeni i promociji novih energetskih vozila i ima veliku perspektivu za budući razvoj u toj oblasti. Kina i Crna Gora imaju veliki potencijal za saradnju u ovoj oblasti. Stoga, električni automobili će sa sigurnošću postati nova tačka rasta u okviru praktične saradnje Kine i Crne Gore.

(Mediabiro.tv)

You Might Also Like

Električna baterija ili vodonik – šta je pogon budućnosti?

Subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila skoro milion eura

Višak litijuma na tržištima signalizuje niže cijene u idućim godinama

Koliko struje potroši prosječno električno vozilo

Trgovina električnim automobilima u EU nastavlja da raste

TAGGED: ambasador kine u crnoj gori fan kun, kineski električni automobili
energetika September 25, 2023 September 25, 2023
Share This Article
Facebook Twitter Email Print
Previous Article Ovo je 10 najvećih nuklearnih elektrana na svijetu
Next Article Gorivo ponovo poskupljuje, eurodizel za sedam, benzin tri centa
Leave a comment

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.