By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Energetika.meEnergetika.me
Aa
  • Električna energija
    Električna energijaShow More
    Bulatović: Crna Gora regionalni lider u razvoju koncepta prozumjera
    2 months ago
    U Kini geolozi otkrili „beskonačan“ izvor energije
    2 months ago
    Korak bliže beskonačnoj energiji – francuski naučnici postavili novi fuzioni rekord
    3 months ago
    Solcast: 2024. odlična za solare u istočnoj Evropi
    4 months ago
    Struje neće faliti, cijena će zavisiti od rezultata poslovanja EPCG
    4 months ago
  • Nafta i gas
    Nafta i gasShow More
    Evropska unija planira finansiranje LNG projekata kako bi se smanjila cijena energenata
    3 months ago
    Izgradnja gasovoda Sjeverna Makedonija – Grčka počinje na proljeće
    4 months ago
    Tramp vraća fosilna goriva u prvi plan: Bušimo, bejbi, bušimo
    4 months ago
    Rezerve gasa u Crnom moru mogu transformisati energetsko tržište EUusljed tenzija sa Rusijom
    4 months ago
    Slovačka i Ukrajina na ivici energetskog sukoba
    4 months ago
  • OIE
    OIEShow More
    Njemačka predvodi Evropu u broju instaliranih vjetroturbina
    3 months ago
    Hrvatska uz auto-put gradi četiri solarne elektrane
    3 months ago
    Solarna elektrana Rudine priključuje se na prenosni sistem
    3 months ago
    Turska prelazi na slolarnu energiju
    3 months ago
    Pametni sistem sjenčenja zgrade ne troši energiju, a inspirisan je šišarkama
    4 months ago
  • Kompanije
    KompanijeShow More
    Bulatović: Crna Gora regionalni lider u razvoju koncepta prozumjera
    2 months ago
    Bulatović na trećoj međunarodnoj konferenciji „Balkan solar summit“ u Banjaluci
    3 months ago
    EPCG dodatnim popustima anulira predviđeno povećanje računa za struju
    4 months ago
    Struje neće faliti, cijena će zavisiti od rezultata poslovanja EPCG
    4 months ago
    Za izmještanje korita Ćehotine 19,6 miliona eura
    4 months ago
  • Intervju
    IntervjuShow More
    Drašković: Crna Gora je važna tranzitna tačka u elektroenergetskoj mreži regiona
    4 months ago
    Đukanović: Do kraja godine raspisaćemo tender za za nabavku baterijskih sistema
    5 months ago
    ESG postaje dio poslovnih strategija
    5 months ago
    Finansijski izvještaj EPCG najbolji u istoriji
    1 year ago
    Struju kupiti sad, ne čekati posljednji momenat kad cijene budu visoke
    1 year ago
  • Auto
    AutoShow More
    Električna baterija ili vodonik – šta je pogon budućnosti?
    4 months ago
    Subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila skoro milion eura
    4 months ago
    Višak litijuma na tržištima signalizuje niže cijene u idućim godinama
    5 months ago
    Koliko struje potroši prosječno električno vozilo
    1 year ago
    Trgovina električnim automobilima u EU nastavlja da raste
    2 years ago
  • Tech
    TechShow More
    Višak litijuma na tržištima signalizuje niže cijene u idućim godinama
    5 months ago
    Prvi solarni reaktor uskoro kreće da proizvodi zeleni vodonik
    1 year ago
    Otvorena fabrika za proizvodnju litijuma u Njemačkoj – prva takve vrste u Evropi
    1 year ago
    Zaboravite na klimu: Ovaj keramički materijal hladi zgrade prirodnim putem
    2 years ago
    Evropu će 2035. energijom snabdijevati ogromna svemirska solarna farma
    2 years ago
Reading: Njemačka će graditi solarne sisteme duž autoputeva
Share
Aa
Energetika.meEnergetika.me
Search
  • Električna energija
  • Nafta i gas
  • OIE
  • Kompanije
  • Intervju
  • Auto
  • Tech
Follow US
  • Advertise
© energetika.me. All Rights Reserved.
IzdvajamoOIE

Njemačka će graditi solarne sisteme duž autoputeva

energetika
Last updated: 2025/01/16 at 12:02 PM
energetika 4 months ago
Share
SHARE

Projekti zelene energije često nailaze na protivljenje javnosti u Njemačkoj. Kako bi građani u tradicionalno rudarskoj rurskoj oblasti lakše prihvatili prelazak sa lignita na obnovljive izvore, osmišljeno je inovativno rješenje – instaliranje solarnih sistema duž auto-puteva u području u blizini površinskog kopa Garzweiler. Ovaj pilot-projekat bi mogao postati jedan od modela za energetsku tranziciju.

Površinski rudnik lignita Garzweiler u njemačkoj pokrajini Sjeverna Rajna-Vestfalija decenijama je znatno uticao na život ljudi. Posljednjih nekoliko godina, iako kop još nije zatvoren, u prvi plan izbijaju pitanja buduće namjene i rekultivacije, zbog čega je osnovan Landfolge Garzweiler, međuopštinska asocijacija (Zweckverband) za rehabilitaciju i prenamjenu zemljišta. Projekti obnovljivih izvora energije su dio rješenja za nadomeštavanje lignita, međutim vjetroturbine i solarne farme često nailaze na značajan otpor javnosti u Njemačkoj.

„Aktivističke grupe protestuju protiv vjetroparkova ili izgradnje dalekovoda, a u mnogim oblastima vodi se borba za buduću namjenu zemljišta“, istakao je Folker Milhen, direktor uprave Landfolge Garzweilera.

Za optimalno iskorišćavanje energije sunca, treba da se koriste i krovovi i zelene površine. Da bi javnost lakše prihvatila obnovljive izvore energije, asocijacija je predložila inovativno rješenje – solarni auto-put.

Solarni auto-putevi imaju veliki potencijal za razvoj održive infrastrukture

Firma Drees & Sommer je izradila Studiju izvodljivosti koja pokazuje da je pravno, tehnički i ekonomski moguće instalirati solarne sisteme zbirne snage 24 megavata na dionicama auto-puteva u blizini ugljenokopa Garzweiler ukupne dužine 30 kilometara.

Planirano je postavljanje panela na nasipima uz auto-put A44n i na zvučnim barijerama uz auto-put A46. Stručnjaci su analizirali pitanja poput izbora tehnologije, lakoće implementacije i ekonomske održivosti, kao i potencijalne modele operatora i vremenske okvire.

„Naše istraživanje pokazalo je veliki potencijal solarnih auto-puteva za razvoj održive infrastrukture“, rekao je Aleksander Forkeper, viši konsultant u kompaniji. Ipak, on dodaje da ne može svaka dionica auto-puta biti pogodna za proizvodnju solarne energije. Kao i kod projekata na zemlji i ovdje sistemi moraju biti pažljivo planirani.

Ipak, u kompaniji vjeruju da pilot-projekat za instalaciju solarnih panela uz auto-put kod Garzweilera može da se primijeni na nacionalnom nivou.

„Sa 13.200 kilometara, njemačka mreža auto-puteva je četvrta po dužini u svijetu,“ ukazao je Forkeper.

Fraunhofer institut za solarne energetske sisteme (ISE) izračunao je da je pet odsto Njemačke teritorije pokriveno saobraćajnicama, što pored auto-puteva uključuje i parkinge i zvučne barijere.

Potencijal saobraćajnica iznosi dodatnih 300 gigavata solarne energije. Radi poređenja, do aprila 2024. godine, u Njemačkoj su na krovovima i zemlji instalirani fotonaponski sistemi ukupnog kapaciteta od 81,5 gigavata, istaknuto je saopštenju Kompanije, prenosi balkangreenenergynews.com.

Za udruženje Landfolge Garzweiler, ideja solarnih auto-puteva je značajan korak, ali oni planiraju i druge projekte.

„Želimo da ostanemo energetska regija, ali bez lignita“, rekao je Milhen.

Jedan od projekata je i Inovacioni park obnovljivih izvora energije, čiji je cilj uspostavljanje velikog integrisanog energetskog sistema za generisanje, skladištenje, distribuciju i korišćenje energije u okviru pet podprojekata.

Podaci ukazuju na obećavajući potencijal auto-puteva za proizvodnju energije, pa se širom Njemačke sprovode i drugi solarni pilot-projekti.

U Ludvigsfeldu, južno od Berlina, gradska vlast planira postavljanje solarnog krova iznad auto-puta A10. Tako se izbjegava zauzimanje zemljišta, a inicijativa će imati i druge pozitivne efekte, poput smanjenja buke i zaštite saobraćajnice i vozila od vrućine i padavina.

Jedan pilot-projekat je sproveden u saveznoj pokrajini Baden-Virtemberg. Naime, na auto-putu A81 je u oktobru 2023. postavljen krov od solarnih panela visok pet i po metara. Fraunhofer institut, zajedno sa partnerima, proučava performanse ovog prototipa, uzimajući u obzir aspekte poput stabilnosti, održavanja, drenaže i bezbjednosti na putu.

Pored njemačkih auto-puteva nalazi se veliki broj solarnih farmi. Kako bi postigla klimatsku neutralnost u upravljanju tom mrežom, krovna savezna agencija Autobahn planira da postepeno poveća kapacitet fotonaponskih sistema.

I njemačko zakonodavstvo ide u prilog ovim investicijama. Zakon o obnovljivim izvorima energije definiše koridore do 200 metara od ivice kolovoza kao prioritetne oblasti za postavljanje solarnih sistema. Nedavno je ublažena zabrana postavljanja solarnih sistema unutar 40 metara od same saobraćajnice, omogućavajući dodatne kapacitete za solarne projekte. Na osnovu ovog zakona, čak i zemljišta koja su vrlo blizu puta mogu se koristiti za solarnu energiju.

You Might Also Like

Bulatović: Crna Gora regionalni lider u razvoju koncepta prozumjera

U Kini geolozi otkrili „beskonačan“ izvor energije

Njemačka predvodi Evropu u broju instaliranih vjetroturbina

Hrvatska uz auto-put gradi četiri solarne elektrane

Korak bliže beskonačnoj energiji – francuski naučnici postavili novi fuzioni rekord

TAGGED: solarna elektrana
energetika January 16, 2025 January 16, 2025
Share This Article
Facebook Twitter Email Print
Previous Article Cijene električne energije u Evropi: Mješoviti trendovi na početku godine uz rast potrošnje i manje vjtroenergije
Next Article Albanija, Italija, UAE će postaviti interkonektor ispod Jadranskog mora
Leave a comment

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

© Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.